
Mens reiselivsnæringen ikke er helt enig med seg selv, er det ikke tvil hos Oslo-folk. I tusentalls valfartes det nå ned til det nye operabygget i Bjørvika.
I det praktulle vårværet vi opplever nå om dagen legger folk søndagsturen til den hvite marmoren i Bjørvika. Her går man på italiensk grovfuget marmor på operaens tak og koser seg i vannkanten, noe dagens bilder klart kan bevitne.
Bjørvika-effekten er blitt en realitet. Uansett hva sidrompa reiselivsfolk mener om dette, er folk ikke i tvil. Den nye operaen er blitt et klenodium og noe å nyte!
Det står i stil med den overveldende reportasjen i britiske Times forleden. Den innleder med: “I am in love“. Og denne gang er det ikke en sjøjomfru men et ordentlig levende operabygg som i hoftehøyde vasker seg i sjøkanten… Norwegian wood, ain’t she good…
Bjørvika-effekten er en realitet. Operabygget er noe å nyte og sette pris på!