Kunstnerforbundet 11.1. – 2.2.2003
Arne Malmedal – monokrome malerier, Anette Koefoed – skulpturer, Vigdis Bøyding – arbeider i mezzotint, Anne Helen Mydland: ‘Relikvier’ – installasjon og skulptur

Arne Malmedal presenterer en serie på ni arbeider, alle hetende Uten tittel med underbetegnelser som gjengir farvene billedflaten er påført. Alle er utført i akryl og olje på lerret i formater 200 x 163 og malt i løpet av de siste tre årene. Han har i tillegg tre akvareller i ulike rødrosa varianter. Arbeidene er alle monochrome, og viser flere rød, orange og gule farvenyanser samt grønne og blå nyanser. I tillegg viser han hva som fremkommer når han blander flere farver.

Annette Kofoed viser en serie på syv skulpturer i vindussalen i formater opp til 120 x 95 x 95. Disse er dels montert på vegg, dels frittstående. Trekk er basert på geometriske former som er gitt volum, en kombinasjon av sirkler og halvsirkler med utskjæringer og mønstringer i ulike formater hvor man spiller på lys og skygge, sort-hvitt og en visuell lek. Det samme kan sies om de to Sett I & IIhvor en gjentagende form skaper rom og bevegelse. Bit Barock består av tre elementer med ulike utskjæringer som kan gi assosiasjoner til kinesisk og japansk arkitektur og utsmykkinger, alle utført i et hardt materiale malt i friske farver. Andre er laget av lakkert papp og papir.
Grafikeren Vigdis Bøyding viser en serie bestående av fjorten arbeider i små formater opp til 19 x 22. Alle er utført i imezzotint/koldnål og blir derved ulike grader av kontrasterende sort-hvitt med diffuse gråtoner. Bildene er fra flere serier, blant annet Gravlund som viser motiver med trær og gravstener,

Vintergater med varierende dels landskap dels bymotiver samt en finstemt og stemningsfull serie kalt Båter i Venezia. Det er fint å se en kunstner som arbeider i et så lite format. Hun mestrer å gi sine bilder en formidlende opplevelse.
Anne-Helen Mydland har kalt utstillingen Relikvier. Hun har med sine ulike installasjoner benyttet seg av eldre møbler kombinert med skulpturer i gips og steingods skapt små nærhistoriske opplevelsesmiljøer som er både kommenterende og poengterte. Her finner vi Det siste måltid, et bord dekket til tolv med blødende porsellen, en parafrase over det siste måltid. I tillegg viser hun flere enkeltstående skulpturer, til sammen nitten verk.